תאונת דרכים – אופנוע!

הפיצוי בגין תאונת דרכים אינו מבוסס על עקרון האשמה. כל אדם אשר נפגע בתאונת דרכים זכאי לפיצוי כספי על הנזק שנגרם לו (בהתאם לתנאי החוק). כל למשל, גם רוכב אופנוע שנפגע בתאונת דרכים זכאי לפיצוי כספי בגין נזקיו.

משרדנו ייצג אלפי רוכבי אופנועים במהלך השנים בתביעות כנגד חברות ביטוח ואנו מודעים היטב לבעיות העלולות לעלות במסגרת ניהול תיק שכזה. הניסיון מאפשר לנו להישאר מעודכנים בפסיקות השונות של בתי המשפט ובכך מאפשר לנו לסייע לנפגעים בקבלת הפיצוי המקסימאלי והראוי בנסיבות התיק.

תאונות אופנוע היא תופעה מצערת המתרחשת מדי יום בכבישים. במקרים רבים, התאונה מותירה את הנפגע עם פגיעות גוף חמורות שהשלכותיהן ארוכות טווח.

אנו מכירים תאונות דרכים "קלאסיות" שבהן יש התנגשות בין שני כלי רכב. אולם, תאונות אופנוע יכולות להיות גם כאשר רוכב האופנוע החליק על כביש רטוב, איבד שליטה על האופנוע וכתוצאה מכך נפגע, עבר באור אדום והתנגש ברכב אחר (כאמור, אין צורך להוכיח אשמה), כשל מכני באופנוע ואף תאונה אשר התרחשה באשמת נהג האופנוע כאשר נהג בשכרות.

היות ומדובר באחריות מוחלטת של חברת הביטוח, אין צורך להוכיח אשמה בתאונת אופנוע ולכן, כל תאונה הנכנסת לגדרי החוק, מזכה בפיצוי כספי.

לצורך קבלת פיצוי כספי בגין נזקי גוף, רוכבי האופנועים מבוטחים בביטוח חובה בחברת "הפול- המאגר הישראלי לביטוחי רכב" מהסיבה שיתר חברות הביטוח אינן מעוניינות לבטח את רוכבי האופנוע בשל הסיכון הרב הגלום בכך.

ביטוח חובה- "הפול, המאגר הישראלי לביטוחי רכב"

בדרך כלל, רוכב האופנוע מבוטח בביטוח חובה בחברת "הפול". הפוליסה הינה פוליסת ביטוח חובה שמטרתה לכסות נזקי גוף לרוכב האופנוע, לנוסע באופנוע, מתאונה עצמית או בעת תאונה עם הולך רגל בה מעורב רוכב האופנוע.

חברות הביטוח לרוב, נוטות שלא לבטח את האופנוענים בביטוח חובה מהסיבה כי הינם חוששות מהסיכון הרב הגלום מכך (הסיבה העיקרית היא שרוב תאונות הדרכים מעורבות עם אופנוענים ויש חשש ממשי כי ביטוח שכזה הוא לא דבר משתלם לחברות הביטוח). לכן, ובאישור המפקח על הביטוח, הוקם תאגיד אשר מטרתו לבטח את רוכבי האופנוענים אשר קיבלו סירוב להיות מבוטחים בביטוח חובה על ידי חברות ביטוח אחרות.

אילו פגיעות נפוצות בקרב הנפגעים בתאונות אופנוע?

  • פגיעות בעמוד השידרה.
  • שברים בגפיים (ידיים ורגליים)
  •  נזקים ברצועות הברך.
  • פגיעות קרסול.
  • פגיעות ראש.
  • פגיעות נוירולוגיות.
  • פגיעות נפשיות.
  •  פגיעות אסטטיות (צלקות ושפשופים).
  • והרשימה עוד ארוכה..

פוליסת "השתתפות עצמית"

חברות הביטוח מציעות פוליסת ביטוח חובה עם "השתתפות עצמית" לצידה בתמורה להנחה "משמעותית" בפרמיית הביטוח. אנו לא ממליצים לרכוש את הפוליסה הזו שכן, מדובר "בהצעה מפתה" שהשלכותיה יכולות להיות חמורות ביותר. אנו ממליצים לקרוא את המאמר בנושא פוליסת השתתפות עצמית באתר לצורך הבנת הסוגיה לעומקה תוך בחינת השלכות רכישת פוליסה השתתפות עצמית וחסרונותיה.

בשל כך שתאונות אופנוע לרוב, הינן תאונות עצמיות והפרוצדורה מול חברת הביטוח לרוב, נתקלת בקשיים, מומלץ להיוועץ עם עורך דין הבקיא בתחום לצורך בנית התיק הרפואי ובחירה בטקטיקה הכדאית לכל מקרה בנסיבותיו שלו.

 

מה עושים לאחר תאונת דרכים?

  • יש דגש בפניה מוקדמת ככל הניתן לעורך דין הבקיא בתחום תאונות נדרכים כדי שידע להדריך את הנפגע בפעולות הדרושות בסמוך לתאונה, כמו למשל בציון מכלול הפגיעות בביקור הראשוני בבית החולים.
     
  • לאחר התאונה מומלץ לפנות לבית חולים קרוב לקבלת טיפול רפואי ראשוני וזאת כדי לבחון את הפגיעה הגופנית כתוצאה מהתאונה. יש לפרט את מכלול הפגיעות ולדייק בנסיבות התאונה שכן, מדובר בגירסתכם הראשונית לתאונה.
     
  • לאחר השחרור מבית החולים רצוי להמשיך במעקב רפואי במסגרת קופת החולים ולפנות למכלול הרופאים בנוגע לפגיעות.
     
  • יש לפנות למשטרת ישראל ולדווח על התאונה. לאחר הדיווח, תקבלו מסמך המכונה “אישור משטרה”.
     
  • יש לשמור את מלוא המסמכים הרפואיים לרבות הזימונים, ההפניות, הקבלות עבור ההוצאות הרפואיות והטיפולים להם נזקקתם.
     
  • מומלץ לצלם את נזקי הרכבים המעורבים בתאונה, כולל זירת האירוע, ולציין את שעת התאונה והעדים לתאונה.
     
  • מומלץ לא לשוחח עם חוקרים ו/או חברות ביטוח לאחר התאונה שכן, שיחה כזו אף לא במודע יכולה לפגוע בכם בצורה משמעותית.
     

 


המידע האמור הינו תמציתי וכללי, ואינו מתיימר להוות תחליף לייעוץ או ליווי משפטי ספציפי, אשר מומלץ להסתייע בהם כדי להבטיח שמירה מלאה על זכויות המבוטח וקבלת הפיצוי והכיסוי הביטוחי המלא.

 

זקוקים לסיוע?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

צור קשר

אנא השאירו הודעה ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן